.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جهت اطلاع جمهوری اسلامی 5 شنبه

* در ادامه فعاليت مبلغين آئين زرتشت در سطح كشور، اخيراً تعدادي از مبلغين آئين مزبور با نام گروه "هورمزد" اقدام به طراحي و توزيع سالنامه‌اي كه جلد آن منقوش به عكس زرتشت است كرده‌اند. به گزارش آتي نيوز، بنابر اخبار رسيده در صفحات داخلي اين سالنامه جملاتي درخصوص مباني فكري آئين زرتشت، معرفي حكماي اين آئين با محوريت "پندار نيك، گفتار نيك و كردار نيك" درج شده است. در اين سالنامه كه درحال حاضر به صورت گسترده در محمودآباد و فريدون كنار درحال توزيع و انتشار است به سالروز ميلاد زرتشت، اعياد، مناسبت‌ها تصاوير الهه‌ها و اسطوره‌هاي اين آئين و فلسفه وجودي آنها پرداخته شده است. پيش از اين نيز يكي از مدارس علوم ديني شهرهاي جنوبي كشور با انتشار تقويم وهابي به تحريف عقايد و مناسبت‌هاي شيعيان پرداخته بود.
* مركز پژوهش‌هاي صلح هند اعلام كرد كه خاورميانه بيشترين بودجه را در جهان براي مسائل نظامي هزينه مي‌كند كه خسارت ناشي از اين هزينه بين سال‌هاي 1370 تا 1389 به 12 تريليون دلار رسيده است. درگيري‌ها در خاورميانه از سال 1327 تا 1387، تنش‌هايي سياسي با ابعاد اجتماعي و ديني و قومي بوده است؛ به طوري كه آنچه در ادبيات اعراب منطقه به عنوان نكبت نام گرفته است، تاسيس دولت اسرائيل در سال 1327 بوده كه باعث بروز درگيري‌هايي شده است. در جنگ غزه در سال 1387 كه 22 روز به طول انجاميد، 1300 فلسطيني كه دست كم 410 نفر از آنها كودك بودند جان خود را از دست داده و 5300 نفر از جمله 1631 كودك زخمي شدند. در ادامه گزارش آمده است درگيري‌ها ميان اسرائيلي‌ها و فلسطيني‌ها باعث شده تاكنون بيش از چهار هزار نفر كشته شوند و نزديك به يك ميليون نفر در فقر مطلق زندگي كنند و از كمبود خدمات بهداشتي رنج ببرند.
* شيخ سعود فنيسان از روحانيون ارشد در عربستان با صدور فتوائي نسبت به شركت يك دختر از اهالي عربستان سعودي در مسابقه بين‌المللي پرش اسب واكنش نشان داد و آنرا حرام اعلام كرد و سواركاري را مختص مردان دانست. به گزارش القدس العربي در روزهاي اخير رسانه‌هاي سعودي به طور مكرر خبر شركت يك دختر 16 ساله اين كشور به نام "دلما محسن"، اروي مطبقاني "عضو اتحاديه سواركاران را به عنوان نخستين زن ورزشكار سعودي شركت كننده در بازي‌هاي المپيك اعلام كرده و گفته بودند كه وي در مسابقه پرش با اسب در نخستين المپياد جوانان در سنگاپور شركت مي‌كند.
* مجلس هند قرار است، طرحي را تصويب كند تا با پرداخت مشوق‌هاي مالي، خانواده‌هاي هندي را تشويق كند از فرزنددار شدن بيش از تعداد تعيين شده خودداري كنند. هند با داشتن بيش از يك ميليارد نفر جمعيت، دومين كشور پرجمعيت جهان است. دولت هند در برنامه‌اي كه به مجلس ارائه كرده است، هشدار داده كه جمعيت جوان هند شرايط افزايش جمعيت را دارد اما مراكز دولتي جوابگوي اين ميزان رشد از جمعيت نيست. قرار است در برنامه‌اي كه دولت هند به پارلمان ارائه داده است براي تشويق والدين براي فرزنددار نشدن به هر خانواده حدود 5 هزار روپيه پرداخت شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.166 seconds.